Bestellen en verpakkingen
Producten op voorraad?
Product reserveren
Annuleren of wijzigen bestelling
Productverpakking / OEM / Bulkverpakking
Wat is OEM?
Waarom OEM / Bulkverpakking?
Zijn er verschillen tussen OEM en winkelverpakking?
Het type nummer komt niet overeen met wat ik besteld heb.
Verpakking
Garantie
Moet ik de retourkosten voor garantie zelf betalen?
Kan ik het merk ook rechtstreeks contacten over een garantie geval?
Waar stuur ik het naartoe?
Wat moet ik meesturen?
Garantievoorwaarden en uitzonderingen
Retourneren
Hoe meld ik een retour aan?
Wanneer kan je een product niet retourneren?
Wat zijn de retourkosten?
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
Met welke vervoerder versturen jullie?
Pakket volgen
Verzending niet afhalen of weigeren
Vertraging verzending
Contactgegevens vervoerders
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Betaalmethoden
Kan ik met tegoedbonnen betalen?
Op de betaalpagina staat Ingenico of Worldonline, wat is dat?
Hoe kan ik betalen bij afhalen?
Warmtekrachtstraat 3
8094 SE
Hattemerbroek
Wij leveren alle producten uit onze eigen voorraad. Het is dus niet mogelijk om een product te bestellen wat niet in voorraad is. Als een product niet in voorraad is kunt u zich aanmelden voor een email melding. Zodra het product dan weer in voorraad is krijgt u een email.
Aan het groene vinkje rechts van de prijs kunt u herkennen dat het product in voorraad is. Het product wordt dan dezelfde werkdag verstuurd. In de meeste gevallen ontvangt u het dan de volgende dag.
Dit kan. Dan dient u het product te bestellen in onze webshop en kies dan voor bankoverschrijving. Dan is het product voor u gereserveerd uit onze voorraad. Als u bijvoorbeeld eerst het product wilt bekijken, dan kunt u bij ons alsnog de bankoverschrijving uitvoeren. Of als u het product toch niet wilt, de order annuleren.
Als de bestelling nog niet is ingepakt, kan deze nog aangepast worden. Stuur zo spoedig mogelijk een mailtje naar [email protected] als u de bestelling wilt wijzigen of annuleren. U kunt ook proberen te bellen +31511402190. (Doordat we met een klein team veel orders moeten verwerken zijn we telefonisch niet altijd goed bereikbaar.)
Sommige producten worden door ons soms geleverd in een bulk verpakking. Dit noemen we ook wel OEM verpakking.
De afkorting van OEM is Original Equipment Manufacturer. Dit zijn vaak producten zonder een winkel verpakking. Dit wordt zo gedaan omdat de producten gemaakt zijn voor een fietsenmerk, die daarmee complete fiets opbouwt. Bijvoorbeeld Shimano. Die leveren remblokken aan fietsenmerken in grote aantallen. Deze remblokken zitten dan in grote aantallen in een grote verpakking. Wij verpakken deze producten dan vaak los in een eigen verpakking en sturen het dan zo compact mogelijk op.
Dit scheelt vaak in de kosten, waardoor we de goedkoopste kunnen zijn. Maar ook door de huidige schaarste in de markt moeten we vaak blij zijn dat we producten geleverd kunnen krijgen. In de meeste gevallen is er voor OEM een betere beschikbaarheid. Daarnaast is de prijs van OEM vaak ook voordeliger, doordat het efficiënter wordt geleverd. We kunnen dankzij OEM leveringen, beter en vaak voordeliger aan de klant leveren.
Nee, de producten zijn identiek, alleen de verpakking is anders.
Wij leveren alleen nieuwe producten van de echte merken en dit is altijd A kwaliteit. Indien een retour gebruikt is bieden we deze altijd aan als 2e kans en ziet u dit duidelijk tijdens het bestellen.
Het komt soms voor dat een type nummer veranderd van een product. Het product is dan identiek, alleen het type nummer is iets anders. Vooral Shimano doet dit vaak. Dan was de naam van de remblok L03, maar veranderd deze in L05. Mocht u toch twijfelen, mails ons dan: [email protected]
Wij proberen uw order altijd zo efficient mogelijk te versturen. Veel webwinkel versturen veel lucht en kiezen voor 1 formaat doos en sturen daar alle orders in. Wij proberen altijd een verpakking te vinden waardoor we zo weinig mogelijk lucht versturen. In sommige gevallen gebruiken we dan een doos van een leverancier die al eens gebruikt is. De doos ziet er dan soms minder fancy uit, maar een doos hergebruiken en weinig lucht versturen is beter voor het milieu en scheelt in de kosten. Waardoor wij goedkoper kunnen zijn dan andere webwinkels.
Nee, als het product een fabrieksfout heeft, dan betalen wij de retourkosten. Als het niet om een fabrieksfout gaat, dan brengen we wel verzendkosten in rekening.
Dat mag u altijd doen zonder onze toestemming. Veel merken hebben een eigen support afdeling die specifiek is ingericht voor consumenten. Deze afdeling weet vaak veel maar dan ons over hun producten en kunnen vaak sneller dan ons tot een oplossing komen. Merken als Tacx, Garmin, Bryton, Wahoo zijn hier zeer geschikt voor. Mocht u er niet uitkomen, contact ons dan altijd.
In de meeste gevallen proberen wij een garantie geval rechtstreeks met de leverancier af te handelen. Nadat u uw garantiegeval heeft aangemeld, informeren wij u waar het product naartoe gestuurd moet worden. Wij zullen u hier dan een verzendlabel voor mailen.
Er moeten geen losse accessoires meegestuurd worden, want deze raken anders kwijt bij de leverancier. Dus een wielset moet zonder banden, cassette en remschijf verstuurd worden. Stuur het product altijd zo schoon als mogelijk op.
Art. 1 - Garantiebepalingen
Art. 2 - Garantieperiode
Producten hebben gedurende 2 jaar na aankoop een garantie op constructie- en/of materiaalfouten.
Art. 3 - Garantieomvang
Art. 4 - Indienen garantieclaim
Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product voorzien van de originele (digitale) factuur of het aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer.
Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Art. 6 - Uitsluitingen garantie
Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur. Voor advies over en het laten uitvoeren van onderhoud kunt u ons altijd contacten.
De retour kosten zijn 7 euro, dit bedrag wordt van het totaal bedrag afgehaald. Dus totaal aankoop bedrag - 7 euro. Doe er altijd een duidelijk referentie bij, zodat we weten of er een probleem met het retour is en van wie het afkomstig is.
Indien een zending niet afgehaald wordt bij een pickup point, rekenen wij hier de standaard verzendkosten en de retourkosten voor.
Via onderstaande link kunt u het retourlabel aanmaken:
https://wielerkoopjes.shipping-portal.com/rp/
Ja, dat is mogelijk. Alleen het geldbedrag wordt via de bank automatisch op uw rekening bijschreven. Een product omruilen kan ter plekke wel gedaan worden.
Na annulering zal het geld binnen 14 werkdagen terug op uw rekening gestort worden. Van de retourbetaling krijgt u ook een bevestigingsmail. Indien de retour niet gehonoreerd wordt stellen we u hiervan op de hoogte onder vermelding van de reden en sturen we het pakket weer terug. Crediteringen van betalingen met creditkaart kunnen pas na 6 weken zichtbaar zijn op het overzicht. Paypal, Mister Cash en Ideal betalingen zal na 1 werkdag zichtbaar zijn.
Binnen 14 werkdagen na het goed ontvangen van het product storten wij het bedrag op uw rekening. Mocht u het bedrag na 14 werkdagen nog niet op uw rekening hebben, neem dan even contact met ons op.
Producten met zichtbare gebruikssporen (gebruikt, gemonteerd, gedragen en/of gewassen), missende onderdelen of met een missende / beschadigde originele verpakking. In dit geval sturen wij het product naar je terug.
Bij bestellingen boven de €49,- zijn er GEEN verzendkosten. Bij bestellingen beneden de €49,- de verzendkosten bedragen €4,90.
Wij versturen met PostNL, DPD en UPS. Afhankelijk van de afmeting, gewicht of leveradres wordt de keuze voor een vervoerder gemaakt. Indien u een sterke voorkeur heeft voor één van de drie vervoerders, email ons dan voor u gaat bestellen. Dan kunnen we uw order met de gewenste vervoerder versturen.
Pakketten worden altijd met tracking verstuurd. U ontvang pas een tracking code, zodra de order de eerste scan heeft ontvangen. PostNL scan pas het pakket bij aankomst op hun depot, dan is de eerste scan vaak later op de avond. Wij versturen uw order altijd voor 17:00 zelf werkdag besteld. Het kan dus zijn dat u later op de avond pas een tracking email ontvangt.
Kleine lichte producten sturen we vaak met brievenbuspost, deze hebben niet altijd een tracking. Hier hoeft u ook niet voor thuis te blijven, want deze wordt in uw brievenbus geleverd. U ontvangt wel een email met de verzendbevestiging.
Indien u zich bedenkt en de zending weigert of niet bij het pick up point afhaalt, rekenen wij wel de verzendkosten en retourkosten. Dit omdat de retourkosten bij een pakket weigeren hoog zijn voor ons.
Helaas komt het regelmatig voor dat vervoerders niet op tijd de pakketen leveren. Indien het langer dan een dag vertraging zichtbaar is in de tracking, dan kunt u de vervoerder contacten. Deze heeft vaak accuratere informatie dan ons over de zending en kunnen een vertraging sneller oplossen dan ons.
PostNL Kies onderaan contact opnemen en kies in de chat voor Bellen.
DPD 085-0022222
UPS 020 50 40 500
Op onze webshop kunt u betalen met de meest gebruikelijke betaalmethoden. Hieronder opgesomd. Als u wilt afhalen bij ons, dan kunt u contant betalen. We hebben bij afhalen geen mogelijkheid om te pinnen. Als u toch via de bank wilt betalen en afhalen, dan kunt u dat ter plaatste doen met uw mobiel.
1) Ideal
2) CreditCard (deze wordt per direct belast, na het plaatsten van de order)
3) Paypal
4) Achteraf betalen (Kan soms niet werken, heeft te maken met uw postcode of totaal bedrag)
5) Bankoverschrijving
6) Bancontact (voor België)
7) EPS (Duitsland)
Nee helaas. Als u een tegoedbon van Wielerkoopjes heeft ontvangen dan kunt u deze uiteraard wel gebruiken. Maar VVV bonnen of andere inwisselen bonnen zijn niet te bruikbaar. De reden hiervoor is dat deze bedrijven een percentage vragen van de verkoop. Omdat wij de prijs laag willen houden, kunnen we de tegoed niet accepteren.
Bijna al onze betalingen gaan via de betaalprovider Ingenico of Worldonline. Deze naam ziet u staan als u de betaling aan het doen bent.
U kunt bij afhalen contant betalen. Wij hebben geen mogelijkheid om te pinnen. Het beste kunt u dan online via uw mobiel bestellen en dan een betaalmethode naar wens selecteren. Als u wilt afhalen buiten onze openingstijden, bijvoorbeeld in het weekend of op de avond, dan dient u wel vooraf de betaling afgerond te hebben. Contact ons wel altijd even als u uw bestelling buiten onze openingstijden wilt afhalen. We proberen dan een oplossing te vinden.
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
RegistrerenU heeft geen artikelen in uw winkelwagen